خاطرات من از سفر به اروپا - سفر به پاریس ( Honeymoon ) قسمت ششم 2009
به ایستگاه بیر حکیم رسیدیم هوا هنوز خیلی روشن وآفتاب نه چندان داغ پاریس همچنان روی زمین پهن بود ترجیح دادیم برگردیم به خیابان شانزه لیزه و بعد برج ایفل .....آخه فردا باید میرفتیم فرانکفورت تازه هنوز نوتردام  وخیلی جاهای دیگه را هم ندیده بودیم.....! ! ! دوباره با مترو به میدان کنکورد رفتیم .....هنوز ممنوعیت یا بهتر بگم محدودیت برای نزدیک شدن به میدان وجود داشت ...جرثقیلها در حال جمع آوری جایگاه وموانعی که برای روز 14 جولای قرار داشت بودند وما فقط به دیدن آن از دور اکتفا کردیم مسیر میدان کنکورد به این شکل است :اگر قصد داشتید بعد از موزه لوور به میدان کنکورد بروید البته اگر خسته نبودید ! ! درست در قسمت غرب هرم شیشه ای موزه لوور پارکی بنام تویلری (به فرانسوی tuileries jardin به انگلیسی  Tuileries Garden ) وجود دارد که دیدن آن نیز خالی از لطف نیست.....

پارک تویلیری

همان

...پس از گذشتن از Arc de  Carrousel  یا کاملترش Arc de Triomphe du Carrousel به پارک تویلری میرسیم که البته آرک ابتدای همان پارک است ....

آرک دو کاروسل

تاج آرک

نمیدانم شاید نام آرک دو کاروسل بدلیل وجود همان چرخ وفلک سفید رنگیست که در کنار پارک تویلری قرا دارد( عکس بالا ) ! ! پس از طی مسافتی در پارک به حوض بزرگی میرسیم که دورتا دور آن صندلی چیده اند که مردم روی آنها مینشتند ونظاره گر فواره داخل حوض بودند....

وبعد از آن میدان کنکورد ...... وآن سازه وسط میدان ونوک طلایی آن که خود حکایتی دارد که توضیح خواهم داد .

نمای زیبایی ازمیدان کنکورد ، میدان شارل دوگل( آرک دو تریومف) ومحله لدفانس از داخل پارک تویلری

همانطور که قبلا عرض کردم حد فاصل کنکورد تا میدان شارل دوگل خیابان شانزه لیزه بود که  واقعا جذاب ودیدنیه ....همه چیش ...فروشگاههای بزرگ برندهای معتبر مانندadidas ..NIKE ...PUMA و...خیلی برندهای معتبر دیگه  عطر وادکلن وپوشاک ولوازم آرایش از جمله فروشگاه لوازم آرایش Sephora در این خیابان قرار دارند...فروشگاه سفورا هر ساله شاهد پروموشن های مختلفی از لوازم آرایشی را با ستارگان دنیای هالیوود و موسیقی همچون شکیرا ، بیونسه ،رییانا و...برگزار میکنه

Sephora !

همان ! !

...بگذریم ...به هر حال ما هم در خیابان شانزه لیزه قدم زدیم وواقعا معنی این جمله که میگن " مگه داری توشانزه لیزه قدم میزنی " اینجا کاملا حس میشه ...خیابانی عریض وسنگ فرش شده که دوطرف آن نیز پیاده روه های عریض قرار دارد ...با درختانی بلند ومرتب شده که واقعا تحسین برانگیز هست ....به روایت عکس از میدان کنکورد وخیابان شانزه لیزه ..

میدان کنکورد وجرثقیلهای در حال برداشتن موانع وجایگاه رژه و ابراز محبت موتورسوار ! !

همانطور که در عکس مشخص است محدودیتهایی برای  ورود به کنار آبنما و  فواره های کنار میدان حتی بعد از دو روز از پایان مراسم وجود داشت

نمای زیبایی ار برج ایفل در دورنمای فواره کنکورد

ساختمان مدالیون درانتهای خیابان ضلع شمالی میدان کنکورد...دیر بود و ما نرفتیم ولی شما برید دیدنیه

خیابان سنگفرش شده شانزه لیزه ودورنمای میدان کنکورد

میدان کنکورد همانند سایر بنای های پاریس حکایتی دارد که شنیدنش خالی از لطف نیست ، این میدان در دوران انقلاب اول فرانسه به میدان اعدام نیز معروف و شاهد قتل سران و رجال بزرگی چون ماری آنوانت، دانتون ولویی شانزدهم بوده که سرشان در زیر گیوتین در همین میدان از بدن جداشد ! این میدان درسال 1795 کنکورد نام گذاری وبه شکل کنونی تغییر یافت .ستون سنگی نصب شده در وسط این میدان داری ارتفاعی حدود 24 متر وظاهرا درحدود 230 تن وزن ! میباشد ازیافته های  باستانی در خرابه های معبد رامسس دوم  کشف شده و توسط محمد علی پاشا ، نایب السلطنه مصر به شارل دهم اهدا و سپس در سال ۱۸۳۶ در محل کنونی آن نصب گردید . در حدود 150 سال بعد هرم نوك تیز و طلایی با ارتفاع بیش از سه متر و نیم بر بالای این ستون نصب شد .

تابلو خیابان شانزه لیزه که هیچ شباهتی با تلفظش ندارد  ! ! !

دورنمای اینولیدس ( مقبره ناپلئون ) از خیابان شانزه لیزه

پیاده رو و نمایی از فروشگاههای خیابان شانزه لیزه

راستش ترسیدیم زیاد عکس بگیریم مبادا باتری دوربین تموم بشه چون هنوز برج ایفل مونده بود با کلی سوژه برای عکاسی .....به هرحال بعد از حدود یک ساعت دوباره به همان ایستگاه بیر حکیم برگشتیم تا به اصل مطلب که همان برج ایفل بود برسیم ..دیگه هوا تقریبا داشت تاریک میشد وهرچه تاریکتر جذابیت ونور افشانی ایفل هم بیشتر وبیشتر میشد

ادامه دارد

تاریخ : یکشنبه 12 بهمن 1393 | 09:07 قبل از ظهر | نویسنده : شهرام | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.