خاطرات من از سفر به اروپا

خاطرات من از سفر به اروپا - سفر به پاریس ( Honeymoon ) قسمت پنجم 2009

سفر عمر دوباره

مدیر وبلاگ : شهرام
امروز 16 جولای است وما برنامه مان را برای دیدن موزه لوور ،میدان کنکورد ،خیابان شانزه لیزه واز همه مهمتربرج ایفل تنظیم کرده ایم اگر برنامه زمانبندیمان درست از آب دربیاید حتما به دیدن همه این جاها خواهیم رسید .......طبق معمول باید به مرکز شهر میامدیم اگر خاطرتان باشد گفتم که موزه لوور با شت له فاصله زیادی نداشت وبا حدود 5 دقیقه پیاده روی میشد رفت آنجا ....حدود ساعت 9:30 صبح بود که جلوی درب موزه  ، ( ضلع شرقی ) رسیدیم .....واقعا نمیشد از این قسمتها عکس نگرفت و زمانی را برای گرفتن عکس از فضای بیرون موزه وبخشهای بیرونی آن نگذراند ! ! به روایت عکس ازضلع شرقی روبروی کلیسای سنت ژرمن، کلیسایی بزرگ با معماری  به سبک گوتیک

درب ضلع شرقی موزه لوور

کلیسای سنت ژرمن

قبل از رسیدن به حیاط اصلی لوور

نمایی از پیرامید یا هرم شیشه ای  که درب ورود به موزه لوور است

این هرم شیشه ای خوحکایتی دارد که بد نیست کمی در مورد آن بدانید .این هرم به هرم شیطان نیز شهرت داشت چرا که در ساخت آن از 666 قاب شیشه ای استفاده شده است و 666 عدد شیطان است که این قضیه جنجالهای فراوان برای معمار آمریکایی - چینی بنام ای ام پای بوجود آورد که بعدها توسط بخش مدیریت موزه این فرضیه مردود اعلام شد وتعداد قابهای شیشه ای را 673 عدد اعلام کردند ...این سازه در سال 1998 به بهره برداری رسید که ظاهرا بدستور رئیس جمهور وقت فرانسه فرانسوا میتران سفارش گذاری شده بود.....

ورودی وباجه های بلیت فروشی

دستگاههای صدور بلیت اتوماتیک و بنر نمایش چشم انداز لوور در سال 2012

وقتی وارد محوطه حیاط موزه جاییکه هرم شیشه ای بود شدیم ،خیلی عمیق همه اطراف را نگاه کردیم واقعا لذت بخش بود بی جهت نام این موزه بزرگ نشده بود ساختمان بزرگی که داخلش حیرت آورتر تر از بیرونش بود... راستش اول نمیدونستیم ورودی کجاست وبطور اتفاقی دیدم مردم از اون قسمت یعنی همان هرم شیشه ای وارد میشوند وماهم رفتیم داخل تا به قسمت بلیت فروشی (عکسهای بالا ) رسیدیم ....تقریبا شلوغ ، ساعت حدود 10:30 بود در صف ایستادم تا بلیت تهیه کنیم ، با چند ایرانی که درصف بودند آشنا شدیم که البته بقدری جو زده پاریس واروپا شده بودندکه اگر فارسی صحبت نمیکردن میگفتی خارجی اند ! !..بلیت را برای هر نفر 12 یورو تهیه کردیم در این قسمت شما میتوانستید دستگاه راهنما را هم اجاره کنید که در موردآن درسفرنامه وین  هنگام بازدید موزه SISI  توضیح دادم ........ وارد سالن موزه  شدیم و از طبقات مختلفی میگذشتیم که بیشتر نیم طبقه و سکو بود تا طبقه.... یک دنیای دیگر در این ساختمان دیده میشد نقشه موزه را گرفتیم ....از سالنهای راهرو مانندکه پر از نقاشیهای مختلف بود میگذشتیم...موزه به سه بال تقسیم شده بود  DENON WING که موزه هنرهای اسلامی ، مصر ،شرق مدیترانه ،امپراطوری رم ونقاشیهای اسپانیایی ، ایتالیایی ، انگلیسی ونقاشیهای قرن 19 فرانسه در آن قرار داشت RICHELIEU WING  که نقاشیهای قرن 14-17 فرانسه ونقاشیهای آلمان وهلند ،کاخ ناپلئون ،مجسمه های فرانسوی وتمدن بین النهرین ایران و SULLY WING که شامل نقاشیهای قرنهای 14 -17-  19 و تاریخ ایران وعرب ،هنرهای تزیینی قرن 17-19 یونان باستان و فراعنه مصر باستان در این قسمت قرار داشت .

!!!

والبته ما بیشتر بدنبال تابلو معروف لبخند ژوکوند یا همان مونالیزا بودیم ...وبعد قسمت ایران ....ایران در بال SULLY قرار دارد......قصد ندارم در مورد تاریخچه وموسس وآرشیتکت لوور صحبت کنم واینکه چند تا آجر برای ساختش استفاده شده ! ! ولی مختصری جهت آشنایی توضیح میدهم ..... این موزه بیش از 35‌هزار اثر هنری متعلق به قرنهای مختلف تاریخی را در فضایی به وسعت حدودا 60‌هزار مترمربع به نمایش گذاشته است. کاخ لوور مشابه  سایر بناهای تاریخی  هم سن وسال خودش ! ، عمارتی مجلل بوده که هر بخش  آن با تزئینات متعدد مزین شده است. سرستون‌ها، سقف‌ها و نماهای زیبا ، نمونه ای از سبک معماری باروک فرانسوی را به نمایش میگذارد . این بنا بکرات بازسازی و بخش‌های زیادی به آن اضافه شده است.ریزه کاریها ونکات گفتنی برای این بنا اینقدر وسیع وطولانیه که در حوصله این وبلاگ نیست .... مهمترین آثار ایرانی در این موزه گاو بالدار آشوری ،سنگ‌نگاره کمان‌داران هخامنشی ،لوح حمورابی ، آثار وصنایع دستی لرستان وخیلی موارد دیگر را میشه نام برد ... واقعا موزه لوور خودش یک وبلاگ برای توصیف وتشریح لازم دارد ...باید دید و حس کرد

گاو بالدار آشوری

نوع دیگری از همان !

گستره قلمرو ایران !

اوایل هزاره دوم تا سوم ،دهلران ،لرستان ،تپه گیان ،شوش ،باختران

عکسهای زیادی از موزه لوور گرفتیم که قرار دادن همه  آنها در سایت مقدور نیست ولی ایران چون برایم خیلی خاص بود ، بیشتر عکسها را از ایران گذاشتم.... واقعا وقتی دراین قسمت موزه هستی  احساس غرور به آدم دست میده  ، ناخواسته دلت میخواد بلند بلند فارسی صحبت کنی وبه همه بگی ایرانی هستی ....منکه این کارو کردم !  ....بیشتر بازدید کننده های این بخش نیز ایرانی بودند ....اقوام شریف وباغیرت  لر و کرد که متاسفانه چندیست در شبکه های اجتماعی مورد تهاجم شدید قرار گرفته اند یکی از افتخارات ایران در آن زمان بوده اند که در تصاویر مشخص است ....آثار دستی آنها در عصر آهن Iron Age به تفکیک در موزه به تصویر کشیده شده است...متاسفانه اکثر تابلوها که نمونش در عکسهای بالا دیده میشود  به زبان فرانسوی نوشته شده بود ! !

متاسفانه رفلکس نور عکسهای خوبی ازاین قسمت نصیبمان نکرد

همان

بعد از دیدن قسمت ایران که وقت زیادی را هم در آنجا بودیم ، بدنبال تابلو معروف مونالیزا یا همان لبخند ژوکوند اثر لئوناردو داوینچی رفتیم ....به نظر این تابلو خیلی شاخص هست چراکه در اکثرجاهای موزه تابلو مسیر رسیدن به آنرا نصب کرده بودند ...

تابلو راهنما بسمت مونالیزا

به محل تابلو رسیدبم یعنی سالن DENON وخیل انبوهی از جمعیت مشغول عکاسی از این اثرهنری بودند ...در موزه در بیشتر جاها عکاسی مجاز است ولی بدون فلش ....روی این اثرهنری لایه ای از شیشه خاص که اثرات مخرب نور را خنثی میکرد بصورت قاب نصب شده بود ....بعضیها میگفتند این تابلو اصلی نیست ....نمیدانم درست بود یا نه ولی بعید است در این فضای ودر این موزه تابلو  فِیک نصب کنن ! !

مونالیزا

همان ولی نزدیکتر

بسختی تونستیم عکسی در این قسمت که خودمان هم در آن باشیم بگیریم ....به هرحال از اینجا نیز بسمت بخشی که مربوط به ناپلئون بود رفتیم ....

! ! !

اینقدر عکس وفیلم گرفتیم که متاسفانه باز هم به معضل خالی شدن شارژ باتری دوربین گرفتارشدیم ....تجربه باتری بک آپ فراموش نشه ! ! ودیگر عکسی از قسمت مصر که آنهم بسیار جذاب ودیدنی بود نگرفتیم ....یه موضوع جالب در مسافرتهای اروپایی وجود داره که من کاملا حسش کردم ، وقتی جاهای خیلی تاپ وعالی را میبینی دیگه میلت نمیکشه بری جاهای دیگه که تقریبا هم رده اون هستند ببینی  ....منکه بعد از دیدن لوور دیگه میلی به دیدن هیچ موزه ای نداشتم حتی موزه اورسی یا اورسای که دقیقا آنطرف رود سن ومقابل لوور بود ! !

نمایی از موزه musee d'orsay

به هرحال این نظر بنده ست ...شاید دوستان دیگر اینطوری فکر نکنن ...حتی بعد از دیدن آکواریوم بارسلون ، دیگه هیچ آکواریومی برام جذاب نبود .........پس از اینکه بازدیدمان از لوور نیمه کاره تمام شد ،  با خستگی زیاد بسمت هتل رفتیم تا علاوه بر صرف نهار حلال ! ، کمی هم در هتل استراحت نماییم البته در طی بازدید از موزه از خودمان پذیرایی کردیم ولی اسمش نهار نبود ! ! ساعت حدود 5:30 بعد از ظهر بود که از موزه بیرون امدیم که فکر میکنم ساعات پایانی کار موزه نیز بود.ساعات کاری موزه ظاهرا از ساعت 9 صبح الی 6 بعد از ظهر بجز روزهای سه شنبه وتعطیلات عمومی است ....بسمت هتل میرفتیم تا پس از بازگشت ، برنامه امروزمان یعنی بازدید از شانزه لیزه و برج ایفل را تکمیل کنیم اما  اینبار از ایستگاه لوور ریوولی ! !  louvre Rivoli ( خط  1 و برنگ زرد درنقشه )که آنهم تقریبا شبیه ایستگاه Arts et Métiers خاص ودیدنی بود با مجسمه ها وتزئینات منحصر بفرد که در ایستگاه نصب شده بودند بسمت Châtelet  وبعد هم تعویض قطاربسمت  Prte Des lilas  خط 11 ....

ایستگاه louvre rivoli

بنظر میاد امروز به رفتن خیابان شانزه لیزه نمیرسیم ساعت 6بعد از ظهر است وما تازه رسیدیم هتل ، درست است که هوا دیر تاریک میشود ولی  هول هولکی نمیشه همه جارا دید ... از نظر من حداقل یک روز کامل برای بازدید کامل وعمیق موزه وقت لازم بود ...البته ماتقریبا یک روزرا زمان گذاشتیم ولی نشد که همه موزه را عمیق ودقیق ببینیم ....با این حساب وبقول معروف  ضیق وقت  ، برنامه رفتن به شانزه لیزه به فردا موکول شد وماهم پس از استراحت کوتاهی آماده رفتن به برج ایفل شدیم مسیر حرکت با مترو از ایستگاه  Porte Des Lilas با خط 11 به رنگ قهوه ای در نقشه بسمت ایستگاه Châtelet  وتعویض قطار به خط 1 در نقشه به رنگ زرد تا ایستگاه شارل دوگل charles de gaulle وباز هم تعویض قطار به خط 6 برنگ سبز در نقشه ونهایتا پیاده شدن در ایستگاه Bir-Hakeim یا بیرحکیم که ایستگاه برج ایفل هست.... کل این مسیر حدود نیم ساعت یا 45 دقیقه طول کشید ....

دانلود نقشه موزه لوور

سه شنبه 9 آبان 1396 05:29 بعد از ظهر
سایت خوبی هستی که اینجا گرفتی.. دشوار است
برای پیدا کردن نامه های عالی مانند شما این روزها. من واقعا
قدردانی از مردم مانند شما! مراقب باش!!
سه شنبه 9 آبان 1396 04:07 بعد از ظهر
سلام! آیا می دانید اگر هر پلاگین برای محافظت در مقابل هکرها ایجاد کند؟
من در مورد از دست دادن همه چیزهایی که به سختی کار کرده ام، منفعلانه هستم. هر گونه توصیه؟
یکشنبه 30 مهر 1396 05:57 بعد از ظهر
با محتوای havin و مقالات شما تا به حال هر گونه اجرا شود
مشکلات plagorism یا نقض کپی رایت؟ سایت من دارای محتوای منحصر به فرد زیادی است که من خودم یا برونسپاری خودم نوشته ام اما به نظر می رسد
مانند بسیاری از آن ظاهر آن را در سراسر اینترنت بدون توافق من.
آیا می دانید هر راه حل برای کمک به متوقف کردن محتوای از پاره شدن
خاموش من واقعا از آن قدردانی میکنم
شهرام من متوجه نشدم ! ! !
دوشنبه 20 شهریور 1396 04:35 قبل از ظهر
پست بسیار زیبا من فقط بر وبلاگ شما تکان دادم و
آرزو می کنم بگویم که من واقعا از مرور پیام های وبلاگ شما لذت بردم.
بعد از همه، من به فید RSS شما اشتراک می کنم و امیدوارم که شما آن را بنویسید
دوباره زود!
شهرام ممنون از بازدیدتون
Thanks for your visit
یکشنبه 19 شهریور 1396 09:40 بعد از ظهر
پس از بررسی تعدادی از مقالات وبلاگ
بر روی وب سایت شما، من صادقانه به شما روش نوشتن یک وبلاگ دوست دارم.
من آن را به لیست نشانه های سایتم نشانه گذاری کرده ام و در آینده نزدیک بررسی خواهم کرد.

لطفا از وب سایت من نیز بازدید کنید و به من بگویید که چه فکر می کنید.
شهرام ممنون
Thanks
یکشنبه 19 شهریور 1396 03:22 بعد از ظهر
سلام، بله، این پاراگراف واقعا گیج و من یاد گرفته ام
بسیاری از چیزهای مربوط به وبلاگ نویسی.
با تشکر.
یکشنبه 19 شهریور 1396 02:16 بعد از ظهر
من این سایت را از دوست من دریافت کردم که درمورد این موضوع به من خبر داد
این وب سایت و در حال حاضر این بار من از این بازدید می کنم
وب سایت و خواندن مقالات بسیار آموزنده و یا بررسی اینجا.
شنبه 4 شهریور 1396 09:45 بعد از ظهر
Hi there every one, here every person is sharing such know-how, thus it's nice to read this webpage, and I
used to go to see this webpage every day.
شهرام HI
Thnx
چهارشنبه 18 مرداد 1396 05:19 بعد از ظهر
Hello, just wanted to mention, I loved this article. It was helpful.