خاطرات من از سفر به اروپا - سفر به پاریس ( Honeymoon ) قسمت چهارم 2009
مثلا قرار بود ما فردای ورود به پاریس بریم هتل بهتر پیدا کنیم اما بعد از دو روز اقامت ،تازه فهمیدیم هزینه کردن برای هتلی که فقط قراره شب رو اونجا بخوابی خیلی منطقی نیست داشتن امکانات نرمال ومعمولی ونظافت خوب ، نزدیکی به ایستگاه مترو ،اینترنت ،مینی بار ویک سری آپشنهاییکه شاید لازم نباشه خیلی براش هزینه کنید کفایت میکنه  که این هتل داشت .....داشتن زمین چمن گلف واستخر وچه میدونم از این قر وفرهای بیخودی که فقط جیب خالی میکنه از نظر من ضرورت نداره چون قرار نیست تو مسافرت توریستی بریم سونا واستخر باشگاه فیت نس هتل ! ! ! این تجربه منو استفاده کنید وجلوی کلی هزینه بیخود را بگیرید در عوض بیشتر در آن کشور بمانید ولذت ببرید .....
بعد از کمی  استراحت در هتل تصمیم گرفتیم جهت تهیه بلیت قطار به مقصد فرانکفورت دوباره
بریم مرکز شهر ....واقعیتش نمیدونستیم بلیت راباید از کجا بخریم اصلا به مقصد شهر باید خرید
یا کشور ؟ از رسپشن هتل همون آقای عرب زبان الجزایری در مورد تهیه بلیت به مقصد فرانکفورت
سوال کردم وگفت باید بری ایستگاه  Gare de l'est  ( بخوانید  گق دو  لست )واز اونجا تهیه کنی...
ساعت حدود 7:00- 6:30بعد از ظهر بود وبا مترو به شت له وبعدبه ایستگاه Gare de l'est رسیدیم
 خط 4 بارنگ بنفش روشن در نقشه ....

نام ایستگاه بر روی دیوار کاشی شده

ایستگاه گَق دو  ِلست

وقتی به داخل ایستگاه رسیدیم همه جا بسته بود وهیچ گیشه بلیط فروشی باز نبود از نگهبان در مورد ساعت کار اونجا سوال کردم ودست وپا شکسته ویه ذره فرانسوی یه ذره انگلیسی یه چیزایی بلغور کرد که فروش بلیت تا ساعت 5 هست وما دست از پا دراز تر باید برمیگشتیم هتل ...هوا ابری بود وصدای رعد وبرق وغرش شدید میامد ...فکر کردم هواپیمایی چیزی در حال عبور هست اما وقتی از ایستگاه بیرون را نگاه کردیم قابل باور نبود باران بسیار شدیدی میامد ! ! طوریکه قطرات باران هرکدام به اندازه یه حبه انگور درشت دیده میشد ....بارانهای اروپا مقطعی ولی شدید هستند واین یکی از آنها بود ....قطعا اگر بیرون میامدیم خیس آب میشدیم ...فاصله ایستگاه مترو تا ورودی ایستگاه قطار خیلی نبود واگر میدویدیم در عرض 30 ثانیه به ورودی مترو میرسیدیم .....بریم ؟ ...بریم ...1 2 3 وبا سرعت دویدیم تا ایستگاه مترو ....ولی باور کردنی نبود ..خیس خیس شدیم طوریکه وقتی از پله های مترو اومدیم تو ایستگاه هرجا پا میزاشتیم خیس میشد .. از این وضعیت خودمان سریعا عکسی تهیه کردیم که یادگاری بمونه که متاسفانه نمیتونم در سایت قرار بدم ولی خیلی باحال بود .... در ایستگاه منتظر ورود قطار بودیم که صدای موزیک دلنواز آهنگ Hello  lionel richie فضای ایستگاه را پر کرده بود......... Hello is it me you're looking for....به دنبال صدا رفتیم موزیک همان موزیک بود ولی صدای لیونل ریچی نبود ! ! هرچه بود زیبا میخوند ...بله  این صدای  مرد میانسالی بود که موزیک این خواننده را باصدای خودش جهت کسب درامد باز خوانی میکرد چند لحظه ای را ازش فیلم گرفتم ...

عکس از روی فیلم

مردم کم وبیش سکه ای در کیفی که در روی زمین درکنار بساطش باز بود میانداختند ومن نیز چون این آهنگ را دوست داشتم همین کار را کردم ......قطار رسید وسوار شدیم و به هتل برگشتیم تا برای فردا برنامه مان را مرتب کنیم ....

داخل ایستگاه

نکته جالبی که بد نیست بدونید تعداد ایستگاههای راه آهن درون کشوری وبرون کشوری در پاریس هست فکر کنم حدود 6-7 تایی بشه اونایی که من دیدم وحداقل تو این چند بار سفر واردشون شدم ایناست :Gare du Nord -Gare De Lest -Gare de Lion - Gare d'Austerlitz - Gare de Bercy-Gare Montparnasse  -  Gare Saint-Lazare هرکدام از این ایستگاهها به مسیر خاصی از شهرهای داخل فرانسه وخارج فرانسه منتهی میشوند..... مثلا ما برای رفتن به فرانکفورت از گق دو لست  رفتیم ...برای رفتن به اسپانیا از گق  دو استرالایز رفتیم وخودم برای رفتن به آمستردام از گق دو نورد رفتم ... فکر کنم بزرگترین ایستگاه هم گق دو لیون باشه چون من واقعا سه بار اونجا گم شدم ! ! ! یعنی راهی را که یکبار رفتم را نتونستم دوباره پیدا کنم ..خیلی بزرگه .....واقعا خطوط راه آهن ومترو پاریس در نوع خودش بی نظیره ....ایستگاههای مترو طوری طراحی شدن که شما به هرجای مهم شهر وهرنقطه ای که فکر کنی راحت میرسی با حداقل پیاده روی ..مثل مترو های ما نیست که آدم بیچاره میشه تا بخواد بهشون برسه ...یا یه کورس ماشین سوار بشه تا به ایستگاه مترو برسه ......
وقتی به ایستگاه هتل رسیدیم دیگه هوا تاریک شده بود ورفتیم که یک شام حلال ! بخوریم در یک رستوران تونسی که همشون عرب بودند ...جالبه به خاطر حجاب همسرم هر جاییکه ما وارد میشدیم و اونا مسلمون بودن ، به زبان عربی سلام علیک میکردند ومن هم با غلظت تمام میگفتم سلام علیکم ورحمته الله وبرکاه !  ! وبعد به انگلیسی میگفتم ما عرب نیستیم ! ! چند عکس از همون شب

! ! !

بدون شرح

تصویر رستوران با غذای حلال

قیمتهای غذاهایی این رستوران هم ارزان بود وهم باکیفیت  مثلا بک Big Hummer که از نظر اندازه واقعا بیگ بود با کلی سیب زمینی ومخلفات ونوشابه 7/5 یورو ...این رستوران نزدیک هتل بود وانواع غذاهای را به سبک تونسی وبعضا ایرانی طبخ میکرد وواقعا هم خوشمزه بودن وچون حلال هم بود با میل ورغبت میخوردیم. . . . .

ادامه در قست پنجم

تاریخ : جمعه 3 بهمن 1393 | 04:59 بعد از ظهر | نویسنده : شهرام | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.